redan torsdag

Som sagt idag är det torsdag, och jag tycker att jag har hunnit med mycket idag.
Till att börja med så gick jag och köpte lite frukost för det fanns ingen hemma, när jag hade ätit min goda frukost började jag med städningen. Jag städade i stort sett hela lägenheten. Så jag städade i nån timme sen var det bara att fixa sig och göra sig i ordning för att ta bussen hem, när jag kom hem ringde jag runt till olika företag för att se om de hade någon praktik plats till mig :). Så nu är min mamma och syster på väg hem så att vi kan laga middag, sen ikväll ska jag och min storasyster gå på bio :).

ha det bäst!

Höst Lov

Nu är det en ny vecka, denna vecka är det höst lov. Detta är då mitt sista höst lov vilket känns lite konstigt.
Helgen som var, var toppen. I lördags var min kille och jag och hans kompisar på en fest med rock tema vilket var väldigt roligt :). Vi dansade och hade väldigt roligt.
I söndags åkte vi och tittade på blommor och sedan var vi ett tag på IKEA och tittade på saker som vi behöver. När vi kom hem till mig igen var det middag och efterrätt som mamma hade lagat :). När vi satt och åt ringde mamma till hennes föräldrar så efter middagen åkte vi hem till dom och drack kaffe eller de andra drack det medan jag drack te :).
I dag har min kille och jag varit inne på stan och letat praktik plats till mig vilket gick bra :). Efter de åkte vi hem till min kille så här är vi nu :).

Veckan som gått

Nu är det torsdag och det betyder att det bara är en och en halv skoldag kvar på denna vecka, sen är det höst lov :).
Denna vecka har varit en väldigt skön vecka, i måndags hade vi en lektion och i tisdags hade vi bara mentorssamtal och efter de var vi lediga, i onsdags var vi lediga helt, på förmiddagen åt min kille och jag lunch med hans pappa efter lunchen passade jag på att plugga. Igår hade jag min sånglektion som jag har alla onsdagar.
Så idag är det torsdag och det är en vanlig skoldag, efter skolan ska jag hem till min kille och plugga inför ett prov som jag har i Naturkunskap B imorgon.

Helgen som var

I fredags åkte min kille, jag och hans bror till sthlm för att fira en som fyllde 50 år. Vi skulle bo på ett hotell som låg nära deras lägenhet så det var väldigt skönt. Vi var på kalaset hela kvällen vilket var väldigt trevligt:).
I lördags passade jag och min kille på att gå i sthlm och shoppa lite, jag hittade ett par jeans, hudvårds produkter och en kokbok med mycket god mat i. Sedan åkte vi hem och gjorde oss iordning eftersom att vi skulle ut och titta på Sverige matchen och sedan gå ut och ha roligt med hans kompisar :). Vi var ute hela kvällen på en nattklubb inne i Uppsala. Vi var hemma igen ungefär 03.00. I söndags tittade vi på film och åt en god pizza och tog det lungt.

Onsdagen den 7 Okt

Nu har halva veckan gått igen.
Veckorna går så snabbt. De är samma lektioner varje vecka men de skiljer sig väldigt mycket ändå, de är roliga lektioner som vi har hela det här året.
Nu måste jag hitta en praktikplats eftersom att vi börjar på våran praktik v. 48 och det är ju inte så långt kvar tills dess.
Helgen som var, var väldigt rolig. Det började med att min kille och jag plus några av hans kompisar gick ut på krogen i fredags och när vi var ute träffade jag en av mina klasskompisar och hennes kompisar. Så vi blev ute till två. Dagen efter skulle vi laga middag till oss och mina föräldrar:). I söndags lånade vi mammas bil och åkte till varvet där pappa höll på att fixa båten inför vintern och efter det så åkte vi in till Uppsala och fikade :). När vi kom hem igen var det middag och efter middagen fick jag övningsköra till min kille :).
Det var helgen de och nu är det redan onsdag i måndags hade jag inga lektioner så jag tränade med min kille och tog det lungt. I går tisdag hade vi bara en lektion som vanligt vilket var Psykologi A och vi fick tillbaka proven :). Sedan efter skolan var vi med på en diskussions kväll inne i Uppsala vilket var roligt och lärorikt :). Idag onsdag har jag bara haft en lektion som var Bransch och produktkunskap som var en rolig lektion och efter den slutade jag och många andra :).
 Ha det Bä

Trosdagen den 1 Oktober

Nu är det torsdag och nästan hela skolveckan har gått, bara en skoldag kvar och det känns väldigt skönt kan jag säga.
Imorse när jag och min kille  vaknade var det frost utanför fönstret vilket betyder att hösten och så saktliga vintern är på väg.
När vi hade gått upp och ätit frukost med mamma och gjort oss i ordning var det bara att leta fram en varm halsduk som jag också hade förra vintern vilket var skönt att ha till den kalla dagen som väntade. När vi väl var på bussen hörde man hu många satt och planerade ett nytt inköp av halsdukar och varma jackor som tydde på att kylan är på väg med stormsteg.

Idag i skolan hade vi praktisk marknadsföring B vilket var väldigt roligt vi fick sitta och analysera trender :). Till lunch blev det pizza eftersom att några av tjejerna i klassen fyller år de närmaste dagarna. Efter lunchen hade vi företagsekonomi och det var sista lektionen innan provet så alla satt och övade på SPCS.

Och nu sitter jag hemma i köket och väntar på att mamma ska komma hem med maten så att vi kan äta, för efter maten ska jag övningsköra till min kille för att hämta honom och sedan ska vi åka hem hit igen :).