Vår semester

Jag har nu varit ute i nästan 2 veckor med mina föräldrar och seglat med vår båt.
Till att börja med så åkte vi till Nynäshamn där båten låg och väntade på oss, dagen där på hade vi
tänkt oss att vi skulle segla över till Gotland, men vädret var dåligt så vi bestämde oss för att vänta en dag till.
Dagen där på så seglade vi över. Det var sjö (höga vågor) när vi gick över så man höll sig gärna uppe på däck.
När vi väl kom fram hade vi varit ute på vattnet i 11 timmar. Väl inne i hamn så väntade mamma och pappas vänner på oss med deras båt. De följade dagarna spenderades på Fårö, i Fårösund och i Visby. De första dagarna var inte vädret det bästa och en natt blåste det upp till 19,4 meter i sek som mest. Morgonen där på fick vi höra på radion att det var en båt som hade strandat.  De två sista dagarna kom det fina vädret och solen var framme hela dagarna.
Hemgången var mycket lugnare det var nästan ingen vind alls så vi fick gå för motor hela vägen tillbaka till Nynäshamn.  Vi lämnade hamnen 08.00 och var framme i Nynäshamn 19.15 så ni kan räkna ut att det tar ett tag att gå över med egen båt.
Nu är vi hemma över dagen för att fixa lite saker, men ikväll åker vi tillbaka till båten för att  tillbringar några dagar i Stockholms skärgård.

Dagen som varit

Idag vaknade jag ganska tidigt av att mamma satte i gång att tvätta kläder.
När jag väl kommit upp så hjälpte jag henne och städade min del av huset som
jag behövde göra den här veckan ( jag och min syster städar olika delar av huset varje vecka).
När jag hade gjort det var det dags att tvätta  av altanen eftersom att den ska vara fin in för sommaren.
När den var tvättad var det bara att börja packa inför våran semester, vi ska segla med våran båt :).
Och nu är det dags för lite mat, jag och min kille ska till hans kompis ikväll som fyller år imorgon.

Ha en trevlig kväll :)

Sommar

Äntligen har den härliga sommaren kommit på riktigit.
Här där jag bor har vi haft runt 28 grader hela veckan och även den gångna veckan.
Så min dagar har spenderats i Solen och i skuggan här hemma och på bad.
Jag har varit och badat med min kille och hans kompisar både i söndags och i måndags och igår var jag inne på stan och gorde vissa ärenden.
Hur har ni det i Solen/skuggan?
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre ska ut i solen igen.