Mitt stora ingrepp.

Japp som rubriken säger så ska jag genom gå ett ganska stort ingrepp i min mun.

Jag som många andra här i Sverige är född med ett underbett. Jag som säkert många av de andra har fått höra sedan många år tillbaka att man kan göra en operation när man är i 20 års åldern. Så japp nu har min långa resa börjat.
Jag har sett fram emot detta sedan jag var 15 år när läkarna frågade om jag ville göra operationen, så klart behövde jag inte tänka på svaret eftersom att jag pratat med min familj om denna operation sedan jag var liten, mamma känner en som gjorde denna operation, och det blev väldigt bra för henne efter. 

2 månader innan jag tog studenten drog jag ut mina visdomständer, jag fick göra en mini "operation" då eftersom att tänderna inte hade kommit upp än så de fick skära i mitt tandkött så gjorde de några små fina stygn där de varit och skurit. Stygnen försvann av sig själv så det var inget man behövde ta bort. Läkningen gick jättebra efter och nu syns det inget :).

För cirka en månad sedan fick jag tandställning rälls i överkäken, det värkte några dagar och det ända jag kunde äta var soppa eftersom att det värkte i tänderna när jag försökte tugga. Nu kan jag inte äta hårda saker som karameller, hårdbröd och annat. Nu när det gått en månad tänker jag inte ens på den, man vänjer sig snabbt att den sitter där och det kommer den att göra i ungefär ett år. 

Nästa steg blir att sätta in i underkäken också. 

Kommer att uppdatera så fort jag gjort något i min fina mun så ni får vara med från början till slutet.
Har ni några frågor så fråga, dock inte för personliga.

Jag får se om jag lägger upp bilder.
Vill ni se bilder?
 

Annars så har jag fått ett nytt jobb som jag jobbat på i några veckor. Min kille och jag letar efter en egen lägenhet för fullt, nu bor vi i hans mammas lägenhet och hon bor i Stockholm. Jag och min kille förlovade oss för nästan en månad sedan :). 

Ha det bäst!
J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0