Den 26 Augusti

Idag har jag varit i skolan jag issade dock den första lektionen, men på eftermiddagen började Internationell ekonomi vilket var väldigt roligt. Vi fick se en film om hur den internationella handeln är och hur det är i de länder vi importerar ifrån kan vara och jag kan säga er att den är inte så bra. Man fick se hur folk lever i vissa länder. Vi som lever i ett I land tänker inte på att vi har det så bra som vi har det utan vi vill ha mer och bättre prylar än vad vi redan har. Medans dom som lever i ett U land skulle vara jätte glada om dom fick ha ett tak över huvudet det är inte alla som har det där. Vissa får gå på gatan och leta efter mat för dagen och vi gråter om vårat smink är slut eller om våran parfym har gått i golvet. 

Efter skolan gick jag runt på stan och tittade lite tills det var dags för sånglektion. Det var den första för den här terminen vilket var väldigt roligt, jag har faktiskt sakna den under sommaren. Jag fick sjunga två låtar från musikalen Mamma Mia. Den musikalen är en va dom bästa som har gjorts tycker jag, man blir så glad av att få höra/sjunga den musiken. Efter min sånglektion åt jag på stan. et blev Thai mat den här gången vilket är väldigt gott :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0